בשנת 2011 חלה ירידה בהתחלת סלילת הכבישים ובחציון הראשון של השנה היא עמדה על 28 ק"מ בלבד, מדובר בירידה של כ-62 אחוז לעומת החציון הראשון של שנת 2010 שבה התחלות סלילת כבישים עמדו על 122 ק"מ.

אילן מרדכי , סגן נשיא התאחדות בוני הארץ ויו"ר אגף קבלני התשתיות מציין כי לכאורה לאור תקציבי הענק שקיבלו מע"צ ורכבת ישראל היתה ציפייה שההשקעה בתשתיות התחבורה יעלו בשנת 2011, חברות התשתיות נערכו לעלייה הצפויה בהיקפי העבודה והצטיידו בכלי צמ"ה, עובדים ונערכו למבול המכרזים, אך לפי הנתונים , וגם לפי עדויות הקבלנים בשטח , בשנת 2011 היתה ירידה בהיקף העבודה וחלק מהחברות אף נאלצו לנקוט בפעולות של פיטורי עובדים.

 

{loadposition google03}

מרדכי מוסיף כי לאחרונה, במסגרת הגזרות שמתכנן משרד האוצר דובר גם על דחיית פרויקטים בתחום התחבורה , אך התאחדות בוני הארץ קוראת לממשלה לא לפגוע בתקציבי התשתיות ולהמשיך בהגדלת ההשקעות המתוכננות בתחבורה ובכבישים.

לדבריו, פיתוח התחבורה, ובעיקר פיתוח תשתיות תחבורה לפריפריה הוכיחו את עצמם ככלי היעיל יותר לפיזור האוכלוסין במדינת ישראל. כל כביש חדש, מחלף חדש ותחנת רכבת חדשה באיזורי הפריפריה גורמת באופן ישיר לגידול בביקושים לדירות באותו איזור ומסייעת בהפחתת לחץ הביקושים לדירות במרכז הארץ.

עוד הוא מוסיף כי תכנון ביצוע ותיקצוב פרויקטים בתחום התחבורה הינו תהליך שלוקח זמן רב ועצירת הפרויקטים בשל קיצוץ תקציבים תהייה בכיה לדורות.

 

{loadposition google02}