בימים אלה מושלם השלב הראשון של הקמת הטיילת התחתונה, בחלקה הדרומי של רצועת החוף, הצפויה להתחבר בעתיד לטיילת של ראשון לציון. המקטע הראשון, העומד לפני סיום, משלב בטון ודק עץ ברוחב 5.5 מטרים, וכולל: מעבר לרוכבי אופניים, ספסלים מעוצבים, תאורה מודרנית, גינות ירוקות ועוד. המקטע השני, הדרומי יותר, יבנה בהמשך בתוואי דומה. במסגרת הפרויקט יפותחו גם הירידות לחוף הים וכן יבוצע פיתוח נופי.

מדובר בפרויקט משותף לעיריית בת ים ולמשרד התיירות, שנערך באמצעות החברה הממשלתית לתיירות. כל אחד מהגופים השקיע בפרויקט – 1.8 מיליון שקל, וסך עלות כל הפרויקט הוא 3.6 מיליון שקל. הפרויקט צפוי להסתיים בעוד כחודשיים.

 

{loadposition google03}

עבודות נרחבות מתבצעות בחודשים האחרונים גם בחוף הסלע, שספג פגיעה קשה בסופה שפקדה אותו לפני כשנה וחצי. במסגרת העבודות נבנו קירות להגנה על המבנים, על הברים ועל המסעדות בחוף, כך שלמעשה נוצרה בתווך טיילת באורך כ-3 מטרים, המאפשרת תנועת הולכי רגל. כמו כן, הותקנו במקום מתקני חוף חדשים (דוגמת מקלחות, תאי הלבשה, שירותים ועוד), שיהיו נגישים לנכים. הפרויקט צפוי להסתיים בימים הקרובים.

במסגרת פיתוח חוף הסלע, צפויות להחל בקיץ גם עבודות בטיילת העליונה, הממוקמת ברחוב בן גוריון, בין רחוב יוספטל לבין רחוב העצמאות. העבודות יכללו הקמת שכבות ריצוף ובניית שבילי אופניים ושבילי הליכה בחיפוי עץ עם ערוגות גינון סביב. העבודות, בעלות כ-2 מיליון שקל, יחלו לאחר קבלת היתר הבנייה וימשכו כשנה. בנוסף, יבנה מחדש גם מזח שיצוף על פני הים וכן ייפתח מחדש בחוף "הריביירה", שתשמש גם הקיץ כגלריה לאומנות.

גם חוף הרחצה הנפרד לציבור הדתי, השתנה ללא הכר, עם בנייה חדשה של שירותים, מלתחות, מרפאה, מקווה טהרה ועוד. גם אזור החניונים שמעל החוף מוסדר בימים אלה, וכן ייסלל כביש גישה. כן נבנה דק עץ מוגבה, שישמש להליכה ולישיבה וכן מסלול לרכיבת אופניים. גם חוף זה יהיה נגיש לנכים.

כלל הפרויקטים בטיילת מתוכננים בידי משרד האדריכלים מוריה-סקלי.

לדברי עו"ד ארז פודמסקי-שקד, מנכ"ל עיריית בת ים, "בת ים מהווה המשך טבעי למטרופולין תל אביב, ומשמשת אלטרנטיבה לבילוי ולפנאי. הטיילת והחוף המצויים בתנופת פיתוח בשנים האחרונות, משמשים אטרקציה אמיתית לתושבי גוש דן, שכן הם מספקים מגוון תכנים ומשלבים נוחות והנאה גם יחד".

 

הדמיה: יחסי ציבור

 

{loadposition google02}