ההחלטה על קניית הנכס תעשה ע"פ מידע אמין ומוכח ולא על פי שמועות ומידע מ"פה לאוזן", מה שיהפוך את הקנייה לבטוחה ולכדאית הרבה יותר!! המידע שיקבלו הלקוחות של "בעל הבית" מבוסס על נתונים שנאספו מזה 15 שנים במחקר שמקיף מאות אלפי בתי אב בישראל.

 

לאחר שנה שלמה של עבודה קשה ושל פיתוח המוצר, משיקים בימים אלו אתר הלוחות Winwin.co.il מבית ידיעות אחרונות וקבוצת המחקר גיאוקרטוגרפיה את מיזם הנדל"ן החדש- "בעל הבית". "בעל הבית" הוא שירות נדל"ן מהפכני וראשון מסוגו בעולם שתפקידו הוא לספק לרוכש / שוכר / מוכר דירה פוטנציאלי בישראל באופן פשוט, נוח וידידותי נתונים דמוגרפים, כלכליים וסוציו אקונומיים מקיפים ויסודיים על סביבת הנכס אותו הוא מחפש/מוכר.

{loadposition google03}

 

לדברי פרופסור אבי דגני, נשיא קבוצת גיאוקרטוגרפיה: "המוצר יוצג ממחר בלעדית באתר Winwin תחת שם המותג, "בעל הבית", כשת"פ בין גיאוקרטוגרפיה ו-Winwin, וישרת את כל מי שסקרן לדעת אודות סביבת מגוריו שלו, או שוקל למכור, לקנות או לשכור נכס מגורים, וכן שמאים, מתווכי נדל״ן וסוכני מכירות, שהמוצר פותח בקשר מקצועי עם מומחים מקבוצות מקצוענים אלו. המוצר מהווה הכרזה ראשונה של קבוצת גיאוקרטוגרפיה במסגרת שינויים אסטרטגיים והרחבה שהקבוצה עוברת, הכוללים בין השאר השקת מוצרי מידע נוספים בשנת 2011, כולל מוצרי New-Media, לשימוש כלל הציבור, חברות מסחריות, או/ו קהלים מובחרים – עסקיים ומקצועיים".

 

לדברי יובל אטד, מנכ"ל לוח Winwin: "כאתר לוחות מוביל ומעצם היותנו לוח המודעות של ידיעות אחרונות, העיתון של המדינה ו- Ynet,האתר של המדינה, אנו שואפים כל העת להתייעל,לחדש וליצור מוצרים חדשים ושיתופי פעולה מעניינים על מנת לספק את המוצר הטוב ביותר לגולשינו. זו הסיבה בגללה בחרנו לשתף פעולה עם גוף כה גדול ונחשב בישראל כמו קבוצת גיאוקרטוגרפיה. "בעל הבית" הוא לא פחות ממהפכה שצפויה להתרחש בתחום הנדל"ן הישראלי והוא פתרון מצוין לאנשים שרוצים לקנות דירה ולא יודעים מספיק על סביבת הנכס הפוטנציאלי".

עוד מוסיף אטד: "אנו נמצאים במגעים עם בנקים למשכנתאות ועם גופים שונים בתחום הנדל"ן על מנת להפוך את "בעל הבית" ל"מצפן" של שוק הנדל"ן בישראל. כמו כן, אנו נמצאים במגעים מתקדמים עם משרדי התיווך הגדולים בישראל על מנת להפוך את "בעל הבית" לדו"ח חובה בכל משרד תיווך".

 

קבוצת המחקר גיאוקרטוגרפיה בראשות פרופסור אבי דגני ודוקטור רינה דגני היא קבוצת המחקר הוותיקה והגדולה בישראל ומתמחה כבר 15 שנים באיסוף וניתוח נתונים לענף הנדל"ן. המידע שנמצא במערכת "בעל הבית" משקף איסוף נתונים מאסיבי בקרב כ- 350,000 משקי בית בשנה. המידע מתעדכן בכל חודש מחדש. הפיתוחים המדעיים של פרופ' דגני, אשר הולידו את המושג ואת תחום הידע "גיאוקרטוגרפיה", ועומדים ברקע פיתוח המוצר הנוכחי, הוצגו בפני פורומים בינלאומיים שונים כגון "נאט"ו", "אונסקו״, האקדמיה למדעים של סין, וכן שימשו את צה"ל במלחמת המפרץ, ומשמשים משרדי ממשלה, כגון האוצר, התמ"ת, רוה"מ והרשות לפיתוח ירושלים, וכן גופים מסחריים בארץ ובחו"ל.

 

מעבר לחתכים ופילוחים דמוגרפיים וסוציו אקונומיים, מכיל מאגר "בעל הבית" את מחירי הנכסים על ידי איסוף נתונים ממקורות שונים ביניהם אתרי לוחות, עסקאות בפועל, מתווכים, שמאי מקרקעין ועוד ומוצלב עם סקרים ממוקדים.

 

בנוסף לכך, "בעל הבית" עומד לשדרג את עבודתם של מתווכי הדירות השונים. עם "בעל הבית" כל מתווך נדל"ן יהיה מסוגל לבנות תיק מפורט ומקיף על הנכסים אותם הוא מציע ללקוחותיו, כך כל נכס יוצג בצורה המקצועית והאמינה ביותר עם מעין "בדיקת סי טי" שתצורף לתיק הנכס. אין ספק כי המתווכים ימשיכו להיות הגורם הדומיננטי בענף הנדל"ן, זאת בשל המגע האנושי והישיר לשטח ולזה אין תחליף."בעל הבית" אף עומד להפוך את מקצוע התיווך למדעי ומדוייק יותר.

 

"בעל הבית" מספק ללקוחות מידע מקיף על הנכס וסביבתו כמו:

  1. "מהם מחירי הדירות בסביבת הנכס"?: "בעל הבית" מציג מידע על מחירי הנכסים הקרובים לנכס המבוקש עד 5 שנים אחורה ,מה שמאפשר לקונה הפוטנציאלי לאמוד את המחירים בסביבת הנכס, שווים, שינוי מחירי הדירות לאורך זמן, ועוד.. (חשוב להדגיש כי הבדיקה נעשית בין היתר ע"פ עסקאות בפועל)
  2. "מי הם השכנים שלי"?: הדו"ח מספק מידע מקיף על האוכלוסייה שגרה בסביבת הנכס הרצוי כמו כמה בתי אב עם ילדים יש באזור, מהי הגדרתם הדתית, התפלגות ההכנסה הממוצעת של האוכלוסייה באזור הנכס, התפלגות ההשכלה שלהם, מצבם המשפחתי (נשוי\גרוש),התפלגות גילאים, ועוד..
  3. מוסדות ציבור בקרבה לנכס המגורים: "בעל הבית" מספק ללקוח מידע על כל מוסדות החינוך בסביבת הנכס המבוקש כמו בתי ספר יסודיים, גני ילדים ותיכונים. כמו כן מספק הדו"ח גם מידע לגבי בתי כנסת באזור.
  4. מנגנון ה"טיפוסים" של גיאוקרטוגרפיה: מערכת "בעל הבית" יודעת לחלק ולדרג את הנכסים בישראל על פי "טיפוסים" או אזורים ספציפיים. המערכת אוספת את הנתונים לגבי הנכס המבוקש ויודעת לקבוע באיזה "טיפוס" הוא נמצא. לדוגמא: רחוב אוגרית בת"א הוא "טיפוס A5"- שכונת יוקרה וותיקה בה גרים לרוב זוגו נשואים מבוגרים, אקדמאים, רובם חילוניים, 2-3 מכוניות בממוצע, נטייה להצביע למפלגות שמאל, מעודכנים טכנולוגית, ועוד.. המערכת גם יודעת להראות ללקוח היכן עוד יוכל למצוא אזורי "A5" שכאלה בעוד אזורים בארץ, מה שנותן לו את האפשרות ואת האלטרנטיבה לבדוק גם אזורים אחרים.

 את "בעל הבית" יוכלו למצוא כלל אזרחי ישראל בצורה ידידותית, נוחה ובאופן בלעדי באתר הלוחות Winwin.co.il. חלק נכבד מהמידע לגבי הנכס יוכלו לקבל בצורה חינמית ואילו את הדו"ח המלא והמקיף יוכלו לקבל באמצעות תשלום חד פעמי של 59 שקל. הנתונים מתעדכנים פעמיים בחודש ע"פ מצב שוק הנדל"ן.

עוד על מערכת Mosaic Israel ויכולותיה:

התורה הגיאוקרטוגרפית גורסת בקשר עם כל איסוף נתונים וניתוח מרחבי (גיאוגרפי), אשר הופך נתונים למידע, שלכל מרחב גיאוגרפי (מדינה, עיר, אזור, שכונה וכו') יש להתייחס כאילו הוא משטח שיש בו אינסוף נקודות שבכל אחת מהן יש נתונים – כולל אפס (אין ערך).

ואילו הניתוח המרחבי אמור לחשב ולאתר בכל מרחב, את הגבולות המהותיים של כל תופעה, שהם התשובה לשאלה עומדת על הפרק. לדוגמה, לשרטט על פני מפה את גובה מחירי הדירות בכל נקודה בעיר, את עוצמת הריכוזים של האוכלוסייה הדתית , את רמת ההכנסה או ריכוזים של פנויים-פנויות. בהתאם לתיאוריה, יצר פרופ' דגני בחטיבת המו"פ של גיאוקרטוגרפיה (Geo-it is) ,מאז שנות ה- 70 'מערכת מידע ייחודית, אשר יורדת לרמת כל בניין בישראל (היום כ- 650,000 בניינים), המחזיקה כ- 120 פריטי מידע מגוונים ברמת כל בניין.

 

החיבור בין מערכת המידע הבלתי שגרתית ומודלים הייחודיים שיצר פרופ' דגני [המשלבים סטטיסטיקה, גיאוסטטיסטיקה, טכניקות של מיפוי אנליטי, ומדעי המחשב וכן מודל לדירוג אשראי שיצר] הוביל גם לקשר אסטרטגי עם החברה האמריקאית גלובאלית Experian שהיא הגדולה בעולם בתחום דירוגי האשראי וגם יצרה ותיקפה מודל בשם MOSAIC לזיהוי ולדרוג טיפוסי צרכנים ב- 27 מדינות בעולם. ביחד יצרו שני הגופים את Mosaic Israel, אשר איבחן שכלל אוכלוסיית ישראל נחלקת ל- 11 קבוצות מובחנות לשוני מובהק ביניהן, ואלה נחלקות ל- 40 טיפוסי צרכנים. המרכיב הגיאוגרפי של המערכת מובהק בחשיבותו, משום שהחלטה היכן לגור היא החלטה קריטית בחיי כל משק בית ובחירת המקום היא החלטה המשלבת את כל ה- DNA האנושי – התרבותי, אסטטי, כלכלי וכו' על כן משקי בית הבוחרים לגור באותו הבניין, או בקרבה גיאוגרפית, הם צרכנים דומים בהסתברות גבוהה, במובן הרחב ביותר של בחירה צרכנית. הרקע המדעי והטכנולוגי הנ"ל עומדים בבסיס המוצר החדש והאפשרויות שהוא מיצר. את מי הוא ישרת? כל אחד: כל המתעניין בבית של עצמו, שוקל היכן לגור בעתיד – לקנות או לשכור. 

 

{loadposition google02}

 



{loadposition advert1}