קרן תכלת לנדלן מגייסת 85 מיליון דולר

aviram291213
אבירם דואק צילום אבי תמיר
קרן תכלת המעמידה אשראי ליזמי נדל"ן בניו יורק, יוצאת לגיוס של 85 מיליון דולר ממשקיעים מוסדיים ופרטייםaviram291213

ייחודה של הקרן בהיותה מלווה בכיר, הנהנה מריבית משמעותית אותה היא מעבירה למשקיעיה (9%-10%) ולאופן בו היא מבטיחה את השקעתם באמצעות מעטפת ביטחונות חסרת תקדים בשוק החוב הקונצרני
 
קרן תכלת מאפשרת למשקיעים פרטיים ומוסדיים להיחשף לשוק היזמי של נדל"ן למגורים, ענף שעד כה החשיפה אליו התאפשרה רק על ידי השקעה ישירה ובסיכון גבוהה. הקרן מאפשרת למשקיעיה חשיפה למגוון פרויקטים תוך פיזור סיכון מובנה.
קרן תכלת מציעה למשקיעים בה ליהנות מתשואה של כ- 10 אחוז על ההשקעה, המשולמת באופן שוטף. הקרן מאפשרת למשקיעיה יציאה, אחת למספר חודשים.

הקרן מהווה ספק אשראי ליזמי נדל"ן, כשהיא מעניקה להם "חוב בכיר" בשיעור של 80 אחוז מעלות הפרויקט, בעוד שהיזם מביא מהבית 20 אחוז מהעלות (בפועל יחס ה- LTV נמוך מ- 75 אחוז). בנוסף לכך, ההלוואה מגובה בביטחונות בגובה של לפחות 100 אחוז מהיקף ההלוואה.

עו"ד אבירם דוויק, מייסד ומנכ"ל קרן תכלת, אומר כי "קרן תכלת מתפקדת למעשה כספקית אשראי לקבלנים, בשוק אטרקטיבי במיוחד בניו יורק. בפרויקטים שלנו אנחנו ספק האשראי היחידי וללא מינוף. אחרי משבר האשראי, הבנקים נותנים היום אשראי לפרויקטים ולחברות גדולות בלבד, כאשר לוואקום הזה נכנסו קרנות פרטיות כגון תכלת, שנהנות מהשקעות סולידיות יחסית בתשואות נאות".

לדברי עו"ד דוויק, "בתור קרן ישראלית הפעילה בניו יורק, הפעילות שלנו מאופיינת בזריזות הקוסמת ליזמים. כאשר מגיע יזם, מאתר נכס, ורוצה להקים פרויקט, הוא מגבש תוכנית ומגיש אותה לקרן. אנחנו בוחנים את התוכנית עסקית הנדסית ומשפטית, כאילו אנו אלו הקונים את הנכס. בפועל בשטח אנו לוקחים שליטה על חברת הנכס, בודקים חבויות, שעבודים וכו'. עו"ד שלנו מחזיק בשטר של הנכס, בודקים שיש הון זמין ובונים את הלו"ז של הפרויקט. המודל יוצר רובד נוסף של ביטחונות עבור המשקיעים בקרן, כאשר היזם עדיין נהנה מהרווח היזמי, ואילו משקיעי הקרן נהנים מהתשואה הקבועה על השקעתם".

קרן תכלת פועלת כבר בשיתוף פעולה עם חברת אפריל השקעות פרטיות, יזמית מובילה בפרויקטי נדל"ן בברוקלין. שיתוף הפעולה של הקרן עם חברת אפריל, המנוהלת על ידי דדי גולדברגר, מתבטא במימון של פרויקטים של אפריל בברוקלין, אך בנוסף לכך, אפריל מעניקה ייעוץ לפרויקטים אחרים קטנים יותר של קרן תכלת, שנהנים מהתמיכה והייעוץ של אפריל כחברה יזמית מנוסה באזור.

אהבתם ? שתפו

רוצים לקרוא עוד ?