ביטול מעמ על דירה ראשונה – הקבלנים מברכים

yaakov18413
יעקב אטרקצי מנכל אאורה ישראל צילום אייל פרידמן

שר השיכון אורי אריאל נכנס לתפקידו לפני מספר שבועות, ולמרות תוכניות הקיצוצים של משרד האוצר, הבטיח בראיון לתקשורת להעניק פטור ממע"מ לרוכשי דירה ראשונה על מנת להיטיב עם הזוגות הצעירים בישראלyaakov18413

המימון להטבה יגיע לדבריו מביטול פטורים והטבות אחרות כמו לדוגמא המענק של 100,000 שקל למי שיקנה דירה באיזורי העדיפות. למרות שגורמים במשרד האוצר תקפו את היוזמה החדשה, בקרב הקבלנים שמענו קולות אחרים.

ניסים בובליל , נשיא התאחדות בוני הארץ

"הקבלנים בונים היום דירות בידיעה שמרבית הזוגות הצעירים לא יוכלו לרכוש אותם בשל עליית המחירים ובשל המגבלות על המשכנתאות. לכן התאחדות בוני הארץ הודיעה מספר פעמים כי היא תומכת בקביעת מע"מ 0 על דירות חדשות לרוכשי דירה ראשונה ובהכרה בריבית על המשכנתאות כאמצעים לסיוע לזוגות הצעירים. כיום אנו רואים כי גם בפריפריות סביב תל אביב יש דירות שידם של זוגות צעירים אינם משגת. ולצד עליית מחירי הדירות , עולים גם מחירי השכירות בצורה חדה והנטל על המשפחות הצעירות הוא רב.
עם זאת, על שר השיכון לפעול בנחישות ולא ליצור מצב כפי שראינו בעבר שהממשלה מבטיחה הבטחות לזוגות הצעירים יוצרת קיפאון בשוק ולאחר מכן נוצרת התפרצות של ביקושים שגוררת עליית מחירים מחודשת.

אהוד המאירי, יו"ר קבוצת שמאות המקרקעין אהוד המאירי ושות'

"הרעיון כרעיון הוא מבורך, אבל יהיה קשה מאוד ליישום, אם בכלל. מי ישמור על חברות הנדל"ן שלא יעלו את המחיר של הדירה? אנחנו חיים בשוק חופשי בו המחירים נקבעים על פי ביקוש והיצע ואין שום מנגנון פיקוח שיבטיח כי יזם לא יגלגל את הפטור ממע"מ ופשוט יעלה מראש את מחיר הבסיס של הדירה. אין פיקוח על כך שאכן הזוג הצעיר יקבל הנחה אמיתית ומי יקבע את הקריטריונים לזכאים? האם זוג צעיר ממשפחת טייקונים שרוכש דירה ראשונה יקבל גם הוא הנחה? אני מסופק אם המדינה תוכל להקים מנגנון בקרה אמיתי. כך או כך, הצעה זו יכולה לעבוד רק אם אותו זוג צעיר ישלם כרגיל את המע"מ ליזם ועם הקבלה ילך לבקש החזרים מהאוצר".

דרור קוזניצקי, מנכ"ל מנרב פרויקטים "רואים את האור בקצה המנהרה. סוף סוף הדגש הוא על כך שרכיב המיסוי על דירות בישראל גבוה מאוד. הורדה של 17 – 18 אחוז, במידה והמע"מ אכן יעלה החודש, היא משמעותית כשמדובר במוצר יקר כמו דירה. צריך לזכור כי כלל המיסים שהרוכש צריך לשלם בעבור דירה מגיעים עד לכ- 30 -40  אחוז מערכה, כך שמדובר בהורדת מחיר משמעותית. בהנחה ואכן ההבטחה תמומש, היא ללא ספק תעזור בקבלת החלטה של זוג צעיר לרכוש דירה אולם עדיין לא תפתור את הבעיה של משפרי הדיור, פלח גדול מאוד באוכלוסיה, לו קשה להתקדם לדירה גדולה יותר בשל המחירים הגבוהים".

עמי פרץ, בעלים ומנכ"ל חברת בוני התיכון

"הבטחתו של שר הבינוי והשיכון מעניינת מאוד. הורדת המע"מ על דירה חדשה מהווה הנחה משמעותית ביותר עבור זוגות צעירים בארץ, ואין ספק כי היא תגדיל את כוח הקניה של חתך אוכלוסיה זה, ותכניס 'דרייב' חדש לענף. הדבר עשוי לדרבן יזמים לתכנן ולשווק פרויקטים המיועדים לזוגות צעירים. סוף סוף אנחנו רואים דרך חשיבה יצירתית שלא ראינו כמותה בשנים האחרונות ושבאמת מכוונת לטובת הצרכן. עד כה, העיסוק בצד הביקוש התרכז בגזרות ולא בהקלות ולכן יש פה חדשנות של ממש. יחד עם זאת יהיה מעניין לראות יישומה של הצעה מסוג זה, והשאלה העיקרית שעולה היא איך הממשלה תוכל לוותר על ההכנסה מהמע"מ והאם אכן תעבור בוועדת הכנסת".

יעקב אטרקצ'י, בעלים ומנכ"ל חברת אאורה ישראל

"מדובר בהבטחה מצוינת למשק הישראלי. בהנחה ואכן ההבטחה תמומש, הצעד הזה יראה שלמדינה אכן יש כוונה אמיתית לעזור לזוגות צעירים לקנות דירה בישראל. עם זאת, יש להגביל את ההטבה לדירות במחירים של עד מיליון שקל, כך שהצעד ישתלם גם למדינה ויכוון בניה של יזמים במקומות שבהם המחירים יכולים להיות שפויים. בנוסף, אם הסכום יוגבל, הדבר יעזור לזוגות הצעירים לקבל החלטה להתרחק מהמרכז אל עבר המעגל השלישי, ובכך בעצם תאפשר להשיג מטרה לאומית חשובה- פיזור אוכלוסין אמיתי בארץ".

ניסים אחי עזרא מנכ"ל חברת הבניה דוניץ " יש לברך על יוזמתנו של שר השיכון ואני בטוח כי מתן הפטור ממע"מ לזוגות הצעירים יסייע להם להגשים את רצונם לרכוש דירת מגורים, לרבות באזור המרכז, ולהתחיל את חייהם המשותפים עם יתר ביטחון ויציבות כלכלית".
לדברי רוני כהן, מנכ"ל אלדר שיווק "כל מהלך באמצעותו המדינה מוזילה את מחירי הדירות לזוגות הצעירים הוא מבורך. עם זאת, אני מקווה שהמדינה לא תתנה תנאים שיוציאו את העוקץ מההטבה כמו למשל פטור ממע"מ רק באזורים מסוימים. לדעתי, צריך לאפשר לזוגות הצעירים ליהנות מההטבה בכל מקום שיבחרו בארץ ובכל דירה שירצו לרכוש"

יקי אמסלם מנכ"ל חברת אלמוג כדאי 

"בניגוד לכל ההצעות והאמצעים שננקטו עד כה, מדובר כמובן בצעד דרמטי וקיצוני, שיכול לחולל שינוי בשוק ולהנגיש בפועל את מחירי הדירות לזוגות צעירים. אני מאמין שהקבלנים יתמכו בצעד כזה. אבל, חשוב כמובן להכין מראש קריטריונים ברורים, ולהגדיר מראש באיזה דירות מדובר. לדעתי ראשית יש לקדם אזורי פיתוח חדשים, בהם יש אינטרס לאומי".

אלון עמרם, בעלים ומנכ"ל חברת עמרם אברהם,

"המהלך בהחלט מבורך ואני מאמין שגם עשוי לעודד יותר צעירים לקנות דירות. מנתוני החברה, בפרויקטים שאנו בונים בחדרה ובפרדס חנה, יש המון זוגות צעירים שמתעניינים ורוצים לרכוש דירה, אך לא משיגים את המימון הדרוש לכך. אני מאמין כי ביטול המע"מ יאפשר להם לקנות דירה ולקבל משכנתא מהבנק".

{loadposition google02}

אהבתם ? שתפו

רוצים לקרוא עוד ?