ב- 2011 לא נבנו כלל דירות חדשות בבניינים של למעלה מ- 8 קומות בכפר סבא

shviro22811

ברבעון הראשון של 2011 החלה בנייתן של 92 דירות חדשות בכפר סבא, כאשר אף לא אחת מהן נבנתה בבניין העולה על 8 קומות – כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקהshviro22811

 

מהנתונים עולה כי, 24 דירות נבנות בבתים דו-קומתיים, 21 דירות בבניינים של 4 קומות, 19 דירות בבניין בן 5 קומות ו- 28 דירות בבניין בן 8 קומות.

 

בשנים האחרונות מסת הבנייה העיקרית בעיר מתרכזת בשכונות הירוקות שהתב"ע שלהן היא תב"ע נמוכה בעיקרה להוציא מס' מצומצם ביותר של מגדלים.

 

{loadposition google03}

 

בניגוד לשכונות חדשות הנבנות בערים אחרות בשרון, כמו הוד השרון הסמוכה, בה אושרו זה מכבר תוכניות ומקודמות גם היום תוכניות נרחבות לבנייה לגובה, כפר סבא עדיין דבקה בצביון הכפרי והנמוך. עובדה זו משפיעה באופן ישיר על עליית מחיר הקרקע ליחידת דיור ובסופו של דבר לעליית מחירי הדירות החדשות.

 

לדברי רמי שבירו, מנכ"ל חברת רמי שבירו, הבונה את פרויקט שבירו סטארס בשכונה הירוקה, "למרות יוקר הקרקעות  בכפר סבא, שמחירן קפץ בשנה האחרונה בכ- 30 אחוז, עדיין מרבית התב"ע מיועדת לבנייה נמוכה יחסית של בניינים עד 8 קומות. לאחרונה השקנו את המגדל על הפארק בשכונה הירוקה ונוכחנו לדעת שהביקושים למגורים במגדל קיימים ואף מגיעים מצד האוכלוסייה המקומית. מה גם שאנשים מבינים את היתרון שיש למגדלים בודדים בסביבה של בנייה נמוכה ולכן הביקושים גבוהים". 

 

{loadposition google02}

אהבתם ? שתפו

רוצים לקרוא עוד ?