החיים דינמיים וסוחפים אותנו למקומות חדשים מבלי שאנחנו מצליחים לעיתים לתכנן זאת מראש. גם מקום המגורים שלנו יכול להשתנות בגלל כמה סיבותhadirot18911
פתאום הילדים צריכים בית ספר מסוים, מקום העבודה השתנה, רוצים להמשיך לתואר נוסף באוניברסיטה מרוחקת ועוד. איך עוברים דירה בקלות וללא נזקים?

אל תעבירו אתכם שום דבר שאתם לא צריכים
הבית שלכם מלא חפצים ומזכרות שאת חלקם אתם לא צריכים, לא אוהבים אבל אין לכם לב לזרוק לפח. זרקו לפח. היום. זה גם כדי לא להעמיס על הדירה החדשה, גם כדי ליצור לכם דירה חדשה נקייה עם אנרגיות חדשות, וגם מהסיבה שאין צורך לשלם הובלה יקרה על מכשירים מקולקלים (אתם הרי לא תתקנו את זה כבר, אם לא עשיתם את זה עד כה),  כורסאות שעוד שנייה מתפוררות למוות או מתנדנדות בגלל רגל חסרה – ועוד. אתם עלולים לקבל דווקא את המקולקל ולאבד בדרך את החפצים היקרים השווים. 

אל תיקחו את חברת ההובלות הכי זולה, אלא את זו שקיבלתם עליה המלצות.
מניסיון: יש הרבה מאד חברות הובלות בשוק, חלקן לא מקצועיות בעליל ואין להם שום כוונה להיות כאלה. חבל שייהרסו ויישברו לכם חפצים, ייאבדו דברים וכל זה בגלל שלא העליתים בדעתכם שהאנשים האלה לא יודעים לעבוד, פשוטו כמשמעו. לכן, אל תתפתו לקחת את חברת ההובלות הראשונה שעולה לכם בגוגל (כיום כל אחד יכול לעשות לעצמו קידום בגוגל, זה לא מעיד שום דבר על המקצועיות שלו), וגם לא את החברה שמציעה את עצמה במחיר הזול ביותר. שאלו חברים והיעזרו בפייסבוק, כדי לקבל המלצות או דיס המלצות על חברות הובלה. 

וודאו שלחברת ההובלות יש ביטוח
בהמשך לסעיף הקודם – אם כבר חברת ההובלות שברה לכם את מסך הטלוויזיה שעלה לכם עשרות אלפי שקלים או את שולחן הזכוכית במטבח, שלפחות יוכלו לפצות אתכם כספית. תתפלאו לשמוע שלא לכל החברות יש ביטוח, וחלקן פשוט מתנהלות מתוך מחשבה ש"יהיה בסדר". הם יודעים היטב  שרוב הלקוחות המאוכזבים לא טורחים לפנות בית משפט לתביעות קטנות כדי לא להפסיד יום עבודה, ופשוט סופגים את ההפסד. הימנעו מראש מכאבי הלב והראש ובקשו לראות את הביטוח.

רהיטים גדולים דורשים היערכות מיוחדת
חברת ההובלות צריכה להיות בעלת משאבים לשינוע של רהיטים גדולים. למשל, מיטות זוגיות אי אפשר להכניס ברוב המקרים למעלית, וצריך להעלות אותן במנוף היישר אל חדר השינה. חברות הובלה שחוסכות בסעיף הזה עלולות לדפוק, לשרוט ולשבור לכם את הרהיטים כשינסו להכניס אותם בכוח למעלית קטנה מדי, או בסחיבה במדרגות. 

הקפידו להכניס את כל מה שצריך במיידי לארגז אחד
כשעוברים דירה יש בלגן אטומי, אבל בתוכו צריך להתנהל בשיגרה מינימלית. רכזו את כל מה שנחוץ לכם לימים הקרובים לקרטון אחד: בגדים לעבודה ולבית ספר, פיג'מות, כלי רחצה, מצעים, הדובי שהקטנה לא נרדמת בלעדיו ועוד. כמובן שחשוב שתסמנו את הארגז על פי התכולה שלו, אחרת כל היעילות הזאת תתבזבז כשתצטרכו לקרוע קרטון אחרי קרטון כדי לחפש את מברשת השיניים. כדאי בכלל על כל קרטון לכתוב תכולה כללית, ולא רק שביר / לא שביר.

הכינו מראש אוכל ושתייה (ונייר טואלט)
יום המעבר הוא יום קשה ומפרך, ולא יהיה לכם זמן לנשום. הכינו לכם מראש כריכים ובקבוקי מים, או לחילופין התארגנו על משלוח ממסעדה סמוכה. כמו כן, הכינו כמה דברים שילדים תמיד צריכים לידם כמו צעצוע, נייר טואלט, מגבונים וכדומה. הכי כדאי לכם למצוא להם סידור ליום המעבר, שיהיו אצל הסבא והסבתא או אצל חברים, כדי שיהיה לכם שקט ולא תצטרכו להעסיק אותם ועל הדרך להתחיל לפתוח ארגזים. 

שימו לב לסידור הארגזים בבית החדש
אל תתנו למובילים לזרוק כלם את הארגזים אלה על אלה ללא סדר ושיטה. ארגנו קבוצות של ארגזים, כדי שתוכלו לפתוח כמה ארגזים ביחד לצורך סידור של חדר מסוים למשל, ולא תצטרכו לפתוח אקראית את כל הארגזים. לצורך זה אתם צריכים להתארגן כבר בשלב השילוח מהבית הקודם, וליידע את המובילים שיש לכם קבוצות ארגזים שחייבים להישלח ביחד. באופן כזה תייעלו את באופן הסידור ותוכלו גם לסדר בבת אחת את חדר הילדים למשל, ולאפשר להם לשוב לשגרה.  
0
0
0
s2smodern