הפרויקט בהיקף כספי של כ- 1.6 מיליארד שקל ובנייתו צפויה להמשך בין שלוש לארבע שנים. קבוצת גדיש המתמחה בניהול, פרוייקטים הנדסיים (ניהול התכנון ניהול הביצוע ופיקוח), וחברת ברן הקמת פרויקטים בע"מ בקבוצת ברן, זכו בשותפות שווה (50 אחוז) במכרז של רשות שדות התעופה (רש"ת) לניהול ופיקוח על פרויקט הקמת נמל התעופה הבינלאומי בתמנע על שם אילן ואסף רמון.

נמל התעופה בתמנע על שם אילן ואסף רמון, ישמש כנמל תעופה בינלאומי נוסף של ישראל לטיסות פנים ולטיסות בינלאומיות ומתוכנן להחליף את שדה התעופה באילת. השדה יכלול גם חנויות דיוטי פרי בדומה לחנויות בנתב"ג.

עלות בניית השדה נאמדת ב- 1.6 מיליארד שקל והיא תמומן בחלקים שווים על ידי רשות שדות התעופה על ידי בסיס מכירת הקרקע עליה שוכן נמל התעופה באילת וכן ממקורות חיצוניים. בניית השדה צפויה להמשך בין 3 – 4 שנים.

לדברי רוני סרי, מנכ"ל קבוצת גדיש הנדסה , החלטת רשות שדות התעופה (רש"ת) לבחור בגדיש כאחת משתי החברות בניהול הפרויקט , בשותפות עם קבוצת ברן הנדסה, מתבססת בין היתר על הניסיון המקצועי המצטבר של למעלה מ- 25 שנה בניהול ופיקוח פרויקטים של תשתית ותחבורה הנדסיים מורכבים . בין הפרויקטים בתחום, הקמת שדה התעופה "נבטים" בניהול ופיקוח גדיש ותכנון חלקי של נתב"ג 2000 ע"י קבוצת ברן וניהול תיאום ופקוח בפרויקטי תשתית לאומיים במשרד הביטחון, רכבת ישראל והחברה הלאומית לדרכים. 

לדברי סרי, פרויקט לאומי זה מתווסף לשורה של פרויקטים אותם מנהלת גדיש כיום בהיקף של כ- 2 מיליארד שקל , שמציבה אותה כאחת מהמובילות בארץ בתחומה. בין הפרויקטים שבניהול ופיקוח החברה: הקמת 12 בתי מלון בתל אביב, נתניה, ים המלח, טבריה ועוד. ניהול להקמה והרחבת פרקי תעשיה למשרד התמ"ת. הקמת מוסדות ציבור, מבני מסחר ומגורים ולאחרונה כניסה לתחום התמ"א 38.

רוני סרי מונה למנכ"ל קבוצת גדיש

רוני סרי (47) מונה לאחרונה לתפקיד מנכ"ל קבוצת גדיש, הנדסה וניהול והחליף את המנכ"ל היוצא, שלום אלקיים. קבוצת "גדיש" הנדסה מהוותיקות בתחומה בארץ, הוקמה בשנת 1979 על ידי יורם גדיש, שפרש לפני מספר שנים לאחר רכישתה על ידי חברת SIG . במהלך שלושה עשורים התרחבה פעילותה והפכה לקבוצה המאגדת ארבע חברות בת: יורם גדיש חברה להנדסה בע"מ, יורם גדיש תשתיות ובניין בע"מ, י.ג. מתאר ניהול ופיתוח בע"מ, ושותפות אדן – גדיש הנדסה. קבוצת גדיש, מובילה, מנהלת ומפקחת על פרויקטים לאומיים ופרטיים בהיקף של כ- 2 מיליארד שקלים. החברה צפויה להרחיב את פעילותה בעשרות אחוזים כבר במהלך השנה הקרובה.

רוני סרי, בוגר תואר ראשון ושני בפקולטה להנדסה אזרחית מהטכניון ותואר שני במדעי המדינה באוניברסיטת חיפה. בתפקידו האחרון שימש סרי כמנהל הפעילות בישראל של חברת הבניה האמריקאית "קונטי", המעורבת בביצוע פרויקטים למערכת הבטחון במסגרת "דולר סיוע". סרי הוא אלוף משנה במילואים ושירת בתפקיד רמ"ח מיגון בפיקוד העורף וקצין בכיר במערך הבינוי של חיל האוויר.

במקביל לכניסת המנכ"ל החדש, מינתה הנהלת החברה דירקטוריון מייעץ, בהרכב של 3 אנשי מקצוע המעורים במשק הישראלי. השר וחבר כנסת לשעבר אביגדור קהלני, המשמש כיו"ר האגודה למען החייל ודירקטור במספר פרויקטים לאומיים, המהנדס ד"ר צבי ציקליק, המשמש כיום כממונה מטעם המדינה בראש הבקרה לרכבת הקלה בת"א ובעבר, שותף וסמנכ"ל בחברת אפשטיין ואחרים. חיים ברק, שעמד בראש פרויקט מנהרות הכרמל ובניית הקריה בת"א ועוד וכיום מנהל פרוייקט אנרגיה.

{loadposition google02}