חברת גילי ויואל עזריה מקבוצת אורון אחזקות והשקעות היא הזוכה במכרז לשדרוג הכביש ממחלף חמד ועד למבואות ירושלים. העלות הכוללת של קטע זה מוערכת ב – 500 מיליון שקל. במכרז התמודדו החברות שפיר, אלקטרה ואשטרום.

העבודות צפויות להתחיל במהלך המחצית השנייה של שנת 2014 ולהסתיים במחצית 2017. המכרז בוצע בשיטת "עלות – זמן" שבה החברות מתחרות גם על המחיר הנמוך ביותר וגם על תקופת ביצוע קצרה יותר זאת במטרה לצמצם למינימום את ההפרעה לציבור הנהגים והנוסעים בכביש במהלך ביצוע העבודות.

העבודות בקטע זה כוללות את שדרוג כביש מספר 1 באורך של כ – 6.5 ק"מ, הרחבת הכביש לשלושה נתיבים לכל כיוון, הקמת מחלף חמד ומחלף הראל, עבודות הסלילה במנהרות הראל וגשרי מוצא, התקנת המערכות האלקטרומכניות במנהרת הראל והסדרת נחלי ארזה וכסילון.

בסיור שנערך בפרויקט בחודש יוני האחרון הדגיש שר התחבורה ישראל כץ כי "מדובר באחד הפרויקטים החשובים ביותר המקודמים כיום על ידי משרד התחבורה. שדרוג הכביש יאפשר לעשרות אלפי הנוסעים לחלוף על פני הפקקים ולהגיע לירושלים במהירות ובבטיחות".

מהחברה נמסר: "הפרויקט יתוכנן תוך מתן תשומת לב מיוחדת לשיקום והטיפול הנופי ובהתייחסות לנושאי איכות הסביבה בזמן הביצוע. אנו שמחים מאוד על זכייתנו במכרז זה של נתיבי ישראל הרואה בחברתנו גורם מקצועי ורציני בפיתוח עורק תחבורה ראשי של מדינת ישראל".